Jak zmienia się pozycjonowanie stron w 2021 roku?

Jak zmienia się pozycjonowanie stron w 2021 roku?

Walka o wysokie miejsce w wyszukiwarce wiąże się z ciągłym dostosowywaniem działań do aktualnych trendów panujących w sieci i zmiennych wymagań algorytmów Google. Jak wygląda pozycjonowanie stron w 2021 r.? Czy specjaliści zmuszeni są do sięgania po nowe, oryginalne rozwiązania? Sprawdź, czym obecnie kierują się fachowcy od SEO!

Pozycjonowanie stron uwzględnia zmienność algorytmów

Tym, co pozycjoner powinien opanować w pierwszej kolejności, zanim zacznie pracę z witryną, jest dostrzeżenie zmienności algorytmów. To do nich należy dopasować podejmowane aktywności. W sieci wszystko jest płynne, a korzystanie wyłącznie ze stałych technik, które wcześniej były skuteczne, w końcu okaże się bezowocne. Specjalista musi śledzić trendy i wdrażać do swojej strategii usprawnienia, które będą odpowiadały nowym wymaganiom robotów.

W 2021 r. największą zmianą w algorytmach było wprowadzenie Page Experience Signals. Zgodnie z wytycznymi tej zasady strona powinna być funkcjonalna i atrakcyjna zarówno dla Google, jak i internauty, użytkownika szukającego interesujących go informacji. Parametr ten mierzony jest w użyteczności witryny oraz doświadczeniach odbiorcy, który może ocenić kilka aspektów jak np. responsywność, intuicyjny interfejs itp. Pozycjonowanie stron w 2021 r. koncentruje się więc na połączeniu SEO z UX.

Co wpływa na użyteczność witryny?

Osiągnięcie dla witryny miana użyteczności musi uwzględnić zapewnienie kilku ważnych czynników. Najistotniejszym jest szybkie ładowanie strony oraz wszystkich podstron. Stabilne i płynne działanie punktowane jest przez algorytmy, a tym samym służy pozycjonowaniu. To podstawowy cel, jaki stawia sobie specjalista, dążący do uzyskania miejsca na szczycie wyszukiwarki.

Znaczenie ma również czas, jaki mija od kliknięcia linku do pierwszej podjętej przez internautę akcji jak np. otworzenie zakładki z propozycją przygotowanej oferty. Ten parametr też mieście się w obrębie Page Experience Signals.

Kolejny aspekt to problemy, na jakie może natrafić odbiorca podczas przeglądania witryny. Im więcej ich będzie, tym gorsza pozycja w Google. Dlatego zadaniem specjalisty jest ich usunięcie. Bardzo istotny jest czynnik wskazujący na odchylenie szablonu w trakcie wgrywania podstron. Musi ono być jak najmniejsze. Punktowana jest stabilność wizualna.

Nowe algorytmy + tradycyjny link building

W 2021 r. pojawiło się w Google nowe wyzwanie. Pracownik wdrażający pozycjonowanie stron musi uwzględnić świeże wymagania, ale nie może zapomnieć o tradycyjnych technikach SEO, jakimi są m.in. link building czy wysokiej jakości copywriting. Chcąc osiągnąć sukces, należy korzystać ze sprawdzonych metod i rozszerzać je o nowe aktywności.